duminică, 12 februarie 2012

Cum se face iaurtul in casa (1)

Iaurtul isi are originile in Bulgaria. In India si in spatiul arab se bea iaurt cu apa si se face branza din iaurt. ( o reteta foarte usoara si rapida)
Iaurtul poate fi produs foarte usor si in casa insa are nevoie de exactitate si experienta.

- Laptele se incalzeste la ca. 45 grade C.
- Se adauga ca. 3% cultura de iaurt (sau un pahar de iaurt cumparat) si se amesteca.
- Se toarna in recipiente de sticla preincalzite.
- Se inchid recipientele.
- Se lasa 3 ore la o temperatura de 43-45 grade C (sterilizare).
- Se racesc imediat si se depoziteaza inchise, la rece.

Iaurtul adevarat este o cultura mixta de bacterii termofile. Cele doua microorganisme au nevoie de temperaturi mai ridicate decat bacteriile obisnuite pentru a se dezvolta.
Daca temperaturile nu se respecta, rezultatul va fi un produs din lapte acru, asemanator iaurtului.
In magazinele de specialitate se gasesc si culturi simple pentru iaurt. Am sa caut si eu sa cumpar in curand. Pana atunci am folosit Iaurt Numai bun de la Napolact.
Pentru a pasta temperatura de 43 de grade eu am folosit o cutie imbracata in polistiren.



Daca este racit corespunzator (eu l-am pus intr-o oala cu apa rece, apoi la frigider) iaurtul va ramane proaspat intre 4 si 6 zile.

Succes!

2 comentarii:

  1. Buna seara.
    Abia v-am descoperit blogul. Va multumesc pentru tot ce publicati!
    Spor si ajutor in toate cele bune!

    RăspundeţiȘtergere
  2. Your new blog is looking cool. Nice sharing. Do stay in touch and keep posting.


    For More Information Visit Here : Current News in India

    RăspundeţiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...